منجورول کریم خان چودری، سفیر کشور بنگلادش، روز شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان فارس در شیراز گفت : به دنبال افزایش روابط دو کشور که طی سال های اخیر و به دلایل مختلف کمرنگ شده بود هستیم و بر آنیم تا وجوه مشترک خودمان را با کشور ایران و استان فارس بازیابیم
وی افزود : ما می توانیم تسهیلگر روابط تجاری دو طرف باشیم و با همه توان می‌کوشیم که نقش حمایتی بین عرضه و تقاضا را برای تجار و بازرگانان دو طرف ایفا کنیم.
او ادامه داد : برخی کالاها و محصولات تولیدی استان فارس از جمله سنگ آهن یا “انجیر خشک” در کشور ما بسیار پر طرفدار است اما وجود برخی واسطه ها باعث بالا رفتن قیمت این کالاها می شود.
سفیر کشور بنگلادش در ایران افزود: بر همین اساس چنانچه تجار ما بتوانند با تولید کنندگان استان فارس ارتباط مستقیم داشته باشند می توانیم کارهای ارزشمندی در حوزه تجاری برای دو طرف انجام دهیم.
کریم خان چودری ادامه داد: بسیاری از مردم بنگلادش در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می کنند که از محصولات سبزی و صیفی جات و مرکبات استان فارس در سبد روزانه غذایی خود استفاده می کنند و آشنایی و تایید کیفیت محصولات ایرانی توسط آنها ما را راغب کرده که بتوانیم در حوزه صادرات سبزی و صیفی جات و مرکبات بین استان فارس و کشور بنگلادش مراودات خوبی انجام شود و این برای ما بسیار با اهمیت است.
وی اظهار کرد: امروز بسیاری از کالاهای با کیفیت ایرانی به نام دیگر کشورها در بازار بنگلادش عرضه می شود که می‌کوشیم مسیر حضور کالاهای ایرانی با نام و نشان ایرانی برای عرضه در بازار بنگلادش تسهیل شود.

محمد صادق حمیدیان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت : هم اینک بالغ بر هفت هزار واحد صنعتی در فارس مشغول فعالیت هستند و همچنین این استان با تولید ۱۲ درصد محصولات کشاورزی، یکی از بزرگترین کانون های تولید محصولات کشاورزی در ایران است و سهم بالغ بر ۳۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی کشوررا به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در دوره گذشته ما شاهد فراز و فرودهایی در حوزه صادرات و واردات ایران با بنگلادش بودیم که با توجه به استقبال و علاقه بازرگانان و تجار بخش خصوصی و بخش دولتی کشور بنگلادش، می کوشیم فصل جدیدی در ایجاد و تقویت روابط تجاری سالم و مستمری بین استان فارس و کشور بنگلادش برقرار شود.
او اظهار کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس آمادگی داریم در جهت افزایش مبادلات تجاری ایران و بنگلادش راهکارهای متقابلی را پیش بینی و ارائه کنیم که امیدواریم با حل مشکلات تجاری دو طرف شاهد برگشت رونق به تجارت بین فارس و بنگلادش باشیم

در این جلسه که به میزبانی اتاق بازرگانی استان فارس برگزار شداعضای هیئت مدیره انجمن انجیر ، آقایان عباس رضا زاده رئیس انجمن ، حسام حسن نژاد دبیر انجمن ، و وحید رضا امداد عضو اصلی انجمن نیز حضور داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *